Sprzęt elektryczny i elektroniczny
Przedsiębiorcy wprowadzający na rynek sprzęt elektryczny i elektroniczny zobowiązani są do wypełniania szeregu obowiązków wynikających z Ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. 2015, Poz. 1688). Część z nich może zostać przekazana organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
AURAEKO przejmuje następujące obowiązki Wprowadzającego:
- zawarcie umowy z zakładem przetwarzania, który prowadzi demontaż, recykling oraz przygotowanie do ponownego użycia zużytego sprzętu,
- organizację i finansowanie zbiórki zużytego sprzętu oraz osiągnięcie minimalnych rocznych poziomów zbierania,
- organizację oraz finansowanie przetwarzania zużytego w tym osiągnięcie minimalnych rocznych poziomów odzysku oraz przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zużytego sprzętu,
- organizację publicznych kampanii edukacyjnych dla społeczeństwa,
- składanie sprawozdań do Urzędu Marszałkowskiego o masie sprzętu wprowadzonego na rynek polski oraz o masie zebranego i przetworzonego zużytego sprzętu i kampaniach edukacyjnych.
Dodatkowo naszym Klientom zapewniamy:
- odbiór zużytego sprzętu,
- aplikację internetową do szybkiego przekazywania informacji o ilościach i masie wprowadzonego sprzętu,
- dedykowanego, stałego opiekuna Klienta dla wszystkich zawartych umów,
- okresowe szkolenia w zakresie aktualizacji obowiązujących przepisów,
- uczestnictwo w programie Firma Przyjazna Naturze i możliwość bezpłatnego używania znaku FPN.
Ponad piętnastoletnie doświadczenie, wysoko wykwalifikowana kadra specjalistów oraz certyfikowany System Zarządzania Środowiskowego zgodny z ISO 14001:2015 gwarantują bezpieczeństwo i wysoki poziom usług świadczonych przez AURAEKO.
Współpracując z nami oszczędzasz swój czas i optymalizujesz koszty. Zapraszamy do kontaktu.
OBOWIĄZKI, KTÓRE POZOSTAJĄ PO STRONIE KLIENTA:
- uzyskanie wpisu do rejestru BDO (Baza Danych Odpadowych) przed rozpoczęciem działalności i składanie wniosków aktualizacyjnych,
- umieszczanie swojego numeru BDO na fakturach i innych dokumentach sporządzanych w związku z prowadzoną działalnością,
- oznaczanie sprzętu symbolem selektywnego zbierania (przekreślony kosz) i informowanie o systemie zbierania,
- opracowanie informacji dotyczącej ponownego użycia i przetwarzania zużytego sprzętu,
- prowadzenie ewidencji wprowadzonego do obrotu sprzętu,
- prowadzenie ewidencji ZSEE i sporządzanie KPO,
- odbiór zużytego sprzętu od klientów kupujących nowe urządzenie (dotyczy sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych), a w przypadku jednostek handlowych o powierzchni od 400 m2, odbiór sprzętu o wymiarach do 25 cm2 bez konieczności zakupu nowego. Informacja o tym musi być umieszczona w widocznym miejscu w punkcie sprzedaży lub na stronie internetowej (w przypadku sprzedaży wysyłkowej),
- przechowywanie umowy z organizacją odzysku przez okres 5 lat od końca roku, w którym umowa przestała obowiązywać.